CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

søndag 17. januar 2010

Sjangervalg

I denne bloggoppgaven har vi fått i oppgave å velge mellom to skriftlige sjangre.

Dette er et litt vanskelig valg. Det kan også ha mye å si for hvordan videre tentamen og eksamen går.
Men et naturlig førstevalg for meg er artikkel. Dette fordi jeg har skrevet en del tekster på denne skrivemåten, og fordi jeg føler jeg er bedre i dette enn i mye annet. Jeg føler også at artikkelformen har noen bedre og lettere retningslinjer for skrivemåten, enn det mye annet har. Man skal skrive objektivt, og man slipper å tenke på skildringer, metaforer etc. Derfor valgte jeg artikkel.
Den andre skriftlige sjangeren jeg har valgt, er essay. Dette fordi jeg har litt erfaring med dette fra tidligere. Jeg føler heller ikke at essay er en så utfordrende tekst, når det kommer til regler for teksten. For eksempel i novelleformen må man ha med kort handlingsreferat, få personer etc. Så med dette i tankene vil nok jeg fordype meg i artikkel og essay skrivemåten.

0 kommentarer: